fredag den 26. januar 2018

Review af: Træn med Emilie Lilja

Dette indlæg kommer lige et par dage for sent da jeg havde et par afleveringer hen over weekenden samt glemte det papir jeg havde skrevet rutinen ned på i fredags. Igår fik jeg afprøvet samarbejdet mellem Spotifty og dj/modellen Emilie Lilja.

Træningsrutinen er rigtig god når man har en dag man ikke vil bruge maskinerne i fitness og vil bruge  sin egen kropsvægt samt kombination af kettleballs,håndvægte og vægtskiver. Man kan godt lave den derhjemme hvis man har udstyret til det. I forhold til øvelserne var det kun en enkelt som jeg havde lidt problemer med.

Dette var plankrows da jeg ikke har den bedste balance og styrke til kunne holde mig selv oppe på særligt venstre arm i længere end to minutter. Så denne kræver bare lidt mere øvelse inden jeg kan tage 20 gentagelser af 3 runder. De andre øvelser gik fint og blandede det sammen med 8x3 gentagelser på upper back træningsmaskinen. Så der er mulighed for at kombiere denne rutine sammen med øvelser med maskinerne hvis man vil træne ud over de 50 minutter det tager af komme igennem rutinen. Desuden justere jeg lige lidt på situp mens jeg lavede den da 10 kg er lidt for meget og tage over mit eget hoved i en situp. Her er lige et overblik over rutinens øvelser og detajler dertil. Der er 3 runder


Intervaltræning på løbebåndet 3 minutter på forskellige hastighed 
Plankerows, 2 håndvægte på 4 kg, 20 gentagelser 
squats med 4 kg håndvægte op over hovedet på vej op 3 gentagelser 
Bulugarian Split Squats med 4-6 kg håndvægte 10 gentagelser på hvert ben 
side til side tajle - 8,12 eller 16 kg kettleball, 10 gentagelser på hver side af kroppen 
havfruen, 10 gentagelser på hver side (højre først,venstre bagefter) 
skrå lunges, 4 kg håndvægte, 10 gentagelser på hvert ben 
Core twist, 10 kg vægtskive, 20 gentagelser 
situp, 10 kg vægtskive, 10 gentagelser 
armbøjninger, 10 gentagelser 
dips, skammel eller anden genstand du kan bruge til få niveau forskel med, 10 gentagelser 
citronmåne (planken med bevægelse i hoften fra side til side i en halvmåne) , 50 gentagelser 


Jeg kommer i hvert til at bruge træningsrutinen til når jeg vil træne min mave og core. Da jeg kunne mærke at en del af musklerne blev aktiveret i løbet af de 50 minutter jeg trænede igår. Jeg fik i hvert trænet min krop og udfordret min styrke ligeså meget som opvarmingen vores idrætslærer får os igennem når vi har idræt inde på gymnasiet.


- Sara Mie :) 


onsdag den 17. januar 2018

Update på træningsfronten: Centerskift og mere om mit mål for 2018

Her for en uge siden valgte jeg at melde mig ud af FitnessDK for at blive medlem hos Fitness World.
Min mor og jeg var for første gang ude og træne i mandags i Danneborgsgade i Aalborg. Dette kommer til at være det nye sted jeg skal træne. Det ligger bedre transportmæssigt og det tager mindre tid før man er derinde efter skoledagen er ovre. Da det ligger 5-10 minutter væk fra mit gymasium. Vi har også valgt og få en introduktion til maskinerne samt hvordan vi kan komme tættere på vores mål. Mit mål er at opbygget en del muskelmasse i overkroppen samt en mere veltrænet bagdel og tonede arme.

På fredag tester jeg playlisten på Spotifiy "Træn med Emilie Lijla" ud sammen med min opvarming som er 15-20 minutter løb af forskellig hastighed og legpress med 50 kg samt andre øvelser. Jeg poster et lille indlæg med hvordan jeg syntes det gik om aftenen på fredag inden X Factor starter.


lørdag den 13. januar 2018

LAST NIGHT IN PICTURES : ON RESTUARANT TEXTUR

I går aftes var vi ude og spise på resturant Textur i Aalborg. Vi fik deres 4 retter menu med henholdvis 4 slags saft og vin. Den består af en ret med henholdvis denne rækkefølge: Laks,torsk,kalv og pund til pund kage. Jeg tog disse billeder som I kan se i collagen nedenunder af de fire retter.




- Sara Mie 


Sidevisninger i alt