marts 08, 2014

Heathly Living // Salmon Lasagne //

Hej Bloggen! Som lovet får I nu opskriften på denne super lækre lakselasagne. Dette er anden gang  jeg får det.

Dog er det en opskrift som min mor fandt på nettet, men herhjemme prøver vi en gang imellem nye retter. Jeg synes denne lakse version af lasagne smager meget godt - faktisk bedre dagen efter som rest derfor hashtagget #leftoversarethebestafteralongdayinschool på mit instagrambillede 

Det som du skal bruge er følgende 

            1. 600 g frosset helbladet spina
            2. ½ liter Karolines Køkken® Madlavningsfløde 8% 
            3. 1 spsk friskpresset citronsaft
            4. 1 tsk groft salt
            5. friskkværnet peber
            6. friske lasagneplade (Ca. 200 g)
            7. 175 g røget laks i tynde skiver
            8. 50 g revet ost evt. til at lave ostesovsen med eller på toppen 

Det førsste du skal lave er spinaten som skal i lasagnen 

Dette gør du ved at komme den frosne spinat i en tykbundet gryde/sauterpande. Derefter dampes spinaten ved kraftig varme og under omrøring ca. 10 min.  

Så skal fløden i sammen med det færdigdampede spinat. Kog den ind i spinaten ved svag varme, stadig under omrøring, i ca. 10 min. Tilsæt citronsaft, salt og peber. 

 Tag lasagnepladerne ud og del dem på tværs i 4 lige store stykker, der passer til formen . Skær laksen i tynde strimler. Del spinatstuvningen i 4 portioner og laksestrimlerne i 3 portioner. Læg lagvis i et ovnfast fad (ca. 5 x 17 x 29 cm) - en lasagneplade, en portion spinatstuvning og 1/3 laks. Slut med resten af spinatstuvningen . Bag lasagnen i  midt i af ovnen. Tag lasagnen ud af ovnen efter ca. 10 min. og drys med gratineringsost. eller som vi gør herhjemme med rasp. Bag derefter  lasagnen hel færdig de sidste ca. 20 min. eller til osten er gylden. Lad lakselasagnen hvile i ca. 10 min og server den med brød og evt. hvidskålssalat. 
Sara Mie :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sidevisninger i alt