maj 15, 2015

NIKON VS CANON - WHAT DO I PREFER?

Jeg synes efterhånden det var tid til jeg fik skrevet det her indlæg. Hvis man har besøgt min Instagram gennem de sidste par måneder er der nogle billeder som er i meget høj kvalitet derpå. De er selfølgelig taget med det Nikon jeg har lånt af efterskolen. Nu er det sådan at det er slut med at fotografere med Nikon da linjetimerne er ovre.

Jeg er dog lidt mere til Canon da jeg bedre kan finde ud af det system de kører modsat Nikons system. Da det Nikon jeg lånte et par gange ikke rigtig har ville gjorde det jeg gerne ville have det til. For eksempel de første par billeder jeg tog med Nikon var ikke de bedste hvis jeg sammenlignede med dem jeg tog med Canon. En anden funktion jeg bedre kan lide med Canon er at det er nemmere at indstille end Nikon.

Det er jo selfølgelig også bare min holding til Canon vs Nikon debatten som kører blandt os som fotografere om det enten er det mere professionelle plan eller for at fange nogle gode billeder i ny og næ når chancen er der.

Til sidst lige en lille collage med nogle af mine billeder jeg har taget med både et Nikon D40 og Canon EOS 400D Digital og Canon EOS 100D som jeg lånte størstedelen af tiden i Istanbul på studieturen.




 

Sara Mie :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sidevisninger i alt